jump to navigation

Egy zsák jó szagot cipelek 2007 május 3.

Posted by drblondeee in Alma the dog, Anyu, Apák és lányok, dr. Blondee, Félelem és reszketés, Gyász, Sose halunk meg. Vagy...?.
trackback

Hűvösödik, szelesre fordul az idő, Istenem, hát micsoda május ez, hiszen megfagyunk, mikor tegnap még húsz fok volt, most meg még az eső, a ború is, hát hogy lesz ebből jó hangulat, csessze meg, az ablaktáblák öles könnyekkel siratták az üvegen megtapadt bogárszart, a barnás, koszos maszatvíz végképp rátelepedett a kilátásaimra.

Miféle tavaszi eső elől távfűtött radiátor mellé húzódó álmodozó vagyok, a mindenit, ki innen, ki a felhő alá, mosogasson az az Isteni könny, végre nem én sírok, én vagyok a nevető bogármaszat, ide lőjj, a mellyemre, te zivatar, ha így kell ennek lennie most, essünk túl rajta, szaladok le a lépcsőn, monitorok és kérdő tekintetek sugarai elől, mert tudom hogy van remény és igen.

Varázsereje lehet az erőnek, a derűmnek, hát mi mással magyarázhatnám, hogy a kapualj tátott szájában állva hiába várom a sorozatot fentről, nem jön az. Hit the road, Jack, haha, ez elmenekült, lomha felhőbirkák tompora feszül az égen, komolyan mondom, ezek menekülnek, tócsák jelzik a gyáva sereglet útját, juhujj, ez a szag, Istenem, esőszagot érzek, élek! Röhögök magamon, röpke sóhaj, micsoda hülye vagyok, de ez a szag, ez a pára itt maradt az ujjam begyén.

mama-copy.jpg

Épp indulni akartam, csak pár szó a húgommal, ő jött, én indulok, én, a váltás, hiszen ráérünk, hova sietnék, anyám megvár. Vár, kegyetlenül, ilyen a kóma. Aztán télleg elindulok, vissza a kocsiért, beülök, indítok, rükverc, forduló a cseresznyefa alatt, egyes, kettes, a ház mellett el, apám mindig azt mondta, az egyes csak arravaló, hogy megmozduljon a kocsi, hát kettes a kis földúton, majdnem kiérek az aszfaltra, a sarkon, az óriástuja mögül mintha nem is ő lenne, hanem az árnyéka, kilép a húgom, leeresztett karral tartja a telefont, akár egy párbajpisztoly, még füstölög, várj.

Szar közhely, órák, vagy pillanat, éveket éltem azalatt, tíz méterre van tőlem és oka van, ha nem tovább, hanem visszalépett. Nem nézzük egymást, nem látjuk: beszippantott a pillanat, egyek vagyunk. A szélvédő tiszta bogárszar, sehol egy maszatoló égi könny, a nap süt a szemembe. Végünk van. End of coma. Anyu. Anyúúúúú!!!

Akkor indulok. Nem remeg semmim, nincsen semmim, én magam se. Egyes, a kis földúton, hogy elinduljunk, kettes, most elérem az aszfaltot, index, el a tuja mellett, ki a főútra, figyelj oda. Ha vezetsz, oda figyelj, hármas, négyes, ajjjaj, apu, igen, figyelek, nem hajtok árokba, semmiféle fának, fegyelmezett vagyok, a kórházban is, anyám hűlt helye, tessék, ebbe tettük a ruháit, nem, nem mondott semmit, hát akkor köszönöm szépen, boncolást nem kérünk, intézzük a temetést, persze, köszönünk mindent, viszontlátásra.

Kezemben a kibaszott nejlonzsák, a trikója, a hálóingje, ez a szag, jaj, de jó, ezt el kell tennem, csomót kötök rá, szorosat, itt benne maradsz, maradj itt, te jó anyuszag, legalább te maradj itt.

Könyvek közül nem vennék rossz szagút. Viszolygok, tehetetlen vagyok az apámszagú emberektől. Vadidegen, életemben először, egyszál egyedül érkezem Brüsszelbe, Antwerpenben fogok élni, nem tudom, meddig, kilépek a repülőgépből, beleszagolok a levegőbe, a bizonytalanba, beleszagoltam és tudtam, hogy jó lesz.

Esőszagba csomagolva még a teliholdat is el lehet viselni, bizony. Varázsereje lehet a derűmnek, a szagoknak, a tavasz is ettől bódító, a harsány, szeszélyes kis ribanc, ifjú, tolakodó kis titán, odaédesgeti magát a bőrömön, az orromon keresztül a szívembe és mintha kiszippantaná belőlem a bút, meghagyva a derűs melankóliát.

Esőszag, de jó, anyák, napok, te esőszag, érzem, hogy jó lesz.

Reklámok

Hozzászólások»

1. rooza - 2007 május 5.

Hello!
Elolvastam. Újra átéltem. Részvétem..
Majd még jövök olvasgatni

2. drblondeee - 2007 május 5.

JÓ:)

3. Hasznos oldalak « periszkop - 2007 május 7.

Vélemény, hozzászólás?

